جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : azar
شهر زیرزمینی کاریز کیش

تور کیش شهر زیرزمینی کاریز

قنات کیش 2500 سال قدمت دارد که از نظر عمق و طول با سایر قنات های ایران قابل مقایسه نیست.این قنات آب شیرین و قابل شرب مردم جزیره کیش را تامین میکرد. اما آنچه که برای گردشگران تور لحظه آخری کیش  قابل توجه است چگونگی هدایت آب به سطح زمین می باشد چون شیب جزیره بسیار کم است و هدایت آب به سطح زمین کار سختی است , پس در آن زمان برای اینکار قطعا از روش های پیشرفته ای برای حفر چنین قناتی استفاده شده است.

تور کیش شهر زیرزمینی کاریز

اکنون این قنات با تغییرات انجام شده تبدیل به یک شهر زیرزمینی بی نظیر به نام کاریز و با وسعت 10000 مترمربع شده است. طی این تغییرات کارگزاران تلاش کرده اند که اولا بافت تاریخی شهر را حفظ کنند و ثانیا کاربری های جدیدی را بدست آورند. شاید برای گردشگران تور کیش جالب باشد که بدانند این شهر زیرزمینی کاریز در عمق 16 متری زمین واقع شده است و سقف آن حدود 8 متر ارتفاع دارد. سقف آن از مرجان و صدف و سنگواره هایی با قدمت بیش از 250 سال که شناسنامه دار هم هستند تشکیل شده است.

تور کیش شهر زیرزمینی کاریز

بخشی از این شهر زیرزمینی دارای غرفه های صنایع دستی , گالری هنری , رستوران , موزه و... می باشد. کارگزاران شهر کاریز معتقدند ک دو ویژگی این شهر را در فهرست ابنیه جهانی قرار خواهد داد.اولین ویژگی آن این است که کاریز در قلب تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد و دومین ویژگی آن این است که تنها بنایی است که سقف آن متشکل از صدف و مرجان و سنگواره های طبیعی است. مرجان ها و صدف هایی که در ساخت سقف آن به کار گرفته شده اند را تنها می توانید در موزه های طبیعی و یا با غواصی در آب های آزاد ببینید. اما اکنون کاریز فصلی باعث می شود که گردشگران تور لحظه آخری کیش بدون غواصی و با خیالی آسوده این مرجان ها را ببینند.

تور کیش شهر زیرزمینی کاریز

 


نمایشگاه خزندگان کیش

نمایشگاه خزندگان کیش

نمایشگاه خزندگان کیش بزرگ شامل بیش از صد نوع خزنده و مار با گونه های متفاوت می باشد. همچنین مارهای بزرگی مثل بوآ , مارهای آمازون , و سوسمارهای ماداگاسکار , مار پرنده تایلند , عنکبوت های بزرگ و گوشتخوار برزیلی و... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. اگر می خواهید از نمایشگاه خزندگان کیش دیدن کنید به کانون هنر در کنار بوستان آهوان جزیره کیش باید مراجعه کنید.

عنکبوت پرنده خوار برزیلی

 مار بوا

 

پروازهای تفریحی کیش

تور کیش پرواز با جایروکوپتر

پروازهای تفریحی کیش از هیجان انگیزترین و لذت بخش تر ین تفریحات این جزیره زیبا می باشد. مسافران تور لحظه آخری کیش که علاقه مند به تفریحات هیجانی هستند پروازهای تفریحی کیش را از دست ندهند.پرواز با گلایدر , کایت موتور دار و جایروکوپتر بر فراز آسمان آبی آبهای نیلگون خلیج فارس این امکان را برای علاقه مندان به پروازهای هیجان انگیز فراهم می آورد که زیبایی ها و جذابیت های جزیره زیبای کیش را در حین پرواز و از آسمان نظاره کنند. فرودگاه بین المللی جزیره کیش دارای یک باند گلایدر 1500 در 300 متر است که پرواز کردن را برای گردشگران تور لحظه آخری کیش که علاقه مند به هیجان پرواز هستند را امکان پذیر کرده است. مسافران تور لحظه آخری کیش با پرواز کردن در آسمان بر فراز آب های خلیج فارس سفری به یاد ماندنی و پرهیجانی را تجربه خواهند کرد.

تور کیش پرواز با کایت

 

مطالب مرنبط:


 





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: شهر زیر زمینی کاریز کیش , نمایشگاه خزندگان کیش , پروازهای تفریحی کیش , تفریحات در کیش , جاذبه های گردشگری کیش , ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: