بولینگ در کیش
نوشته شده توسط : azar
 

 بولینگ در کیش

ورزش بولینگ نخستین بار در مصر باستان انجام شده است  و از آن زمان به بعد کم کم در سراسر دنیا رواج یافته است و امروزه یکی از تفریحات کیش به شمار می رود به طوری که اکثر مسافران تور کیش وقتی به این جزیره سفر می کنند از این ورزش استقبال ویژه ای می کنند بولینگ ورزشی است که بازیکنان در آن برای کسب امتیاز باید توپ بولینگ را روی سطح صافی بغلتانند تا اشیایی به نام میله را بزنند.

در اصل بولینگ از دوران های قدیم به عنوان یک بازی در کشورهای مختلف وجود داشته است و اگر تاریخچه آن را مرور کنیم متوجه خواهیم شد که این بازی در چه مکان و زمانی به یک ورزش رسمی تبدیل گردیده است . بولینگ در ابتدا به عنوان بازی ۵۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در مصر وجود داشته است . در واقع بازی های اولیه با سنگی گرد به جای توپ که از بین سه قطعه سنگ مرمر به ۹ سنگی که به شکل گنبد و به جای پین چیده شده بود ، بصورت چرخشی پرتاب می شده است . این بازی در دانمارک با پرتاب توپ گرد سنگی از فاصله ۶۰ پائی ( حدود ۲۰ متر ) به سمت هدف های سنگی به جای پین انجام می گرفته است . این در واقع همان ۶۰ پائی است که امروزه به عنوان اصل اول در بولینگ با ۱۰ پین نیز بکار می رود. این ورزش در بین گردشگران تور کیش نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بولينگ جزیره کیش : 

سالن بولينگ مجموعه ورزشى مريم، جديدترين و مجهز ترين بولينگ ايران می باشد که شامل ۱۶ خط بولينگ ديجيتالى مطابق با استاندارد حرفه اى بين المللى و مجهز به نور پردازى Black Light است. 

بيليارد کیش: 

سالن بيليارد مجموعه ورزشى مريم در طبقه اول مجموعه واقع شده است و با چشم انداز زيباى جزيره آماده پذيرايى از شما ميهمانان گرامی تور کیش 94 مى باشد. 

اين مکان دو سالن خانوادگى مجزا دارد که کلا داراى ۱۶ عدد ميز بازى شامل ۵ عدد اسنوکر، يک عدد پيراميد و ۱۰ عدد ايت بال است. 

بدنسازى و تندرستى در کیش : 

اين مجموعه ورزشى ، تفريحى تور کیش داراى يک سالن بدن سازى بزرگ براى خانم ها و آقايان می باشد که شامل امکانات و وسايل پيشرفته بدن سازى است. 

عضويت بدن سازى در اين مجموعه ۱۵ روزه و يک ماهه مى باشد که صبح ها به بانوان و بعد ازظهرها به آقايان تعلق دارد.

بولینگ در کیش

 

مطالب مرتبط :





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: بولینگ در کیش,دیدنی های کیش,جاذبه های گردشگری کیش,اماکن تفریحی کیش,مراکز دیدنی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: