درخت سبز کیش
نوشته شده توسط : azar

درخت سبز کیش

 در انتهاي طولاني ترين مسير آبرفتي باستاني كيش، آب‌هاي سطحي به قسمتي از منطقه شمالي جزيره كه به دره پرتغالي‌ها معروف است سرازير مي‌شوند، لذا اين منطقه از سرسبزي خاصي برخوردار است. در اطراف يكي از كهنسال‌ترين درختان لور جزيره، مجموعه درخت سبز احداث شده است. سرسبزي محوطه ساختمان‌ها و نرده‌هاي چوبي و پياده‌روهاي اين مجموعه، مناطق شمالي كشور را تداعي مي‌كند. اما يكي از عواملي كه سياحت‌كنندگان را به اين نقطه مي‌كشاند، هيبت افسانه‌اي درخت سبز است. درخت سبز  كهنسال‌ترين درخت «لور» جزيره است و احتمالا بين ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد. بر شاخه هاي اين درخت، گره هايي با نخ يا پارچه زده شده است كه در نگاه اول آن را به نوعي مقدس مي نماياند. گروهي از مردم عقيده دارند كه اين درخت شگون دارد و به همين دليل به قصد برآورده شدن نيازشان پارچه‌هايي به شاخه‌هاي آن مي‌بندندمجموعه درخت سبز  با آلاچيق‌هاي زيبا و محل هاي متعدد پخت كباب براي استراحت و بازديد رايگان گردشگران بازسازي شده است و مسير هاي پياده رو با چراغ‌هاي فانوسي شكل در ميان فضاي هميشه سبز با گل هاي كاغذي رنگارنگ، شما را به سوي جاذبه اصلي اين مجموعه مي‌برد. در اين مجموعه نمازخانه، رستوران فصلي، بوفه و سرويس بهداشتي نيز موجود استمجموعه درخت سبز در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگري كيش واقع شده و داراي دو درب ورودي است. يك درب آن با ورودي جاذبه گردشگري شهر باستاني حريره مشترك و ورودي ديگر آن در مجاورت آب انبار سنتي مي باشد. تنها پس از چند دقيقه پياده روي مي‌توان از جاذبه هاي شهر باستاني حريره و آب انبار سنتي در مجاورت مجموعه درخت سبز نيز ديدن كرد.


درخت لور يا انجير معابد، معروفترين درخت جزيره است. اين نوع درخت در نواحي جنوبي ايران رشد مي کند. پوست کهنسال درخت لور و برگ‌ها و ريشه‌هايش که از بدنه اصلي آن آويزان هستند، آن را از ساير انواع درختان متمايز مي‌سازد. ريشه اين درختان طوري رشد مي کند که مانند چتري بر روي زمين سايه مي‌افکند و ممکن است تا چند صد سال عمر کنند.

 

 

 درخت سبز كيش

درخت سبز كيش


 

 درخت سبز كيش

درخت سبز كيش


 

 درخت سبز كيش

درخت سبز كيش


 

 درخت سبز كيش

درخت سبز كيش


 

 درخت سبز كيش

درخت سبز كيش

 

 

 

 آنچه در مورد تور کیش بايد بدانیم :

 

*  تور كيش آژانس چهارفصل همه روزه در 12 ساعت پروازی مختلف انجام ميشود ، بنابر اين ميتوانید با توجه به ظرفیت پروازهای موجود ، ساعت پروازی خود را برای تور كيش به دلخواه انتخاب كنید . 

 

* برای آگاهی بيشتر مسافران عزیز نقشه و راهنمای گردشگری کیش در اختیار كليه مسافرين آژانس قرار ميگيرد .

 

* از آنجاييكه بليط و واچر هتل به صورت الكترونيكی صادر ميشود برای تهیه تور نياز به مراجعه حضوری به آژانس نيز وجود ندارد و مسافرانی كه به دليل بعد مسافت و يا نداشتن وقت قادر به مراجعه به آژانس نيستند ،  ميتوانند پس از واريز وجه  ، مدارك تور را به صورت ايميل و يا فاكس دريافت كرده و سفر خود را انجام دهند.

 

* هنگام انتخاب ساعت پروازی به خاطر داشته باشيد كه زمان تخليه و تحويل اطاق در هتلهای کیش  به ترتیب ساعت 12 و 14 ميباشد . البته اگر ساعت پروازی انتخاب شده شما خارج از اين زمان باشد ميتوانيد پس از تخليه اطاق چمدانهای خود را به لابی هتل تحويل داده و تا زمان پرواز از گشت و خرید در جزیره استفاده نمایید .

 

* ارائه شناسنامه برای احراز محرمیت برای تمامی هتلهای داخلی الزامی است .

 

* تور كيش  آژانس چهارفصل فقط با پروازهای بويينگ و يا ايرباس انجام ميشود .

 

* تعداد روزهای تور کیش به دلخواه مسافر قابل تغيير ميباشد . ولی به طور معمول اين تورها به شكل دو شب و سه روز و يا سه شب و چهار روز از طرف مسافران درخواست ميشود.

 

* تور كيش آژانس چهارفصل در تمامی هتلهای سه ستاره به بالای كيش برگزار ميشود ، با توجه به اينكه درج قيمت تور کیش برای تمامی هتلها ميسر نيست در صورتی كه قیمت تور کیش را برای هتل مورد نظر خود در سايت مشاهده ننموديد ميتوانيد با بخش كيش آژانس تماس حاصل فرمایید.

 

* مسافرانی كه مايلند در جریان نرخ های ويژه تور كيش قرار گيرند ميتوانند  از تور لحظه آخری کیش بازديد نمايند

 

 * علاوه بر خدمات معمول تور كيش كه توسط بيشتر آژانسهای مسافرتی ارائه ميشود خدمات زير به صورت ويژه به مسافران آژانس چهارفصل تقديم ميگردد 

 

تخفیف ويژه رستورانهای كيش : 20 تا 30 درصد تخفيف رستوران نهنگ سفيد ، 10 تا 15 درصد تخفيف رستوران ديدنيها ، 10 تا 15 درصد تخفيف رستوران شانديز ، 15 در صد تخفيف رستوران توت فرنگي ، 10 تا 15 درصد تخفيف رستوران پایاب كيش ، 15 درصد تخفيف كافه ويونا ، 20 درصد تخفيف كافه ورينا 

تخفیف ويژه مراکز تفریحی كيش : 25 درصد تخفيف کلوپ تفریحات دریایی مارینا و سی من ، 10 درصدتخفيف پارس سافاری 10%،  20 درصد تخفيف پینت بال دیدنیها ، 30 درصد تخفيف شو شبانه ایرانیان ، 25 درصد تخفيف قلعه وحشت ، 30 درصد تخفيف سگوی ، 30 درصد تخفيف کافه بیلیارد اسپرت کلاب، 20 درصد تخفيف  رنت کار 

 





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: درخت سبز کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: