درباره ترکیه
نوشته شده توسط : azar

شهر آنکارا ترکیه

شهر آنکارا ترکیه 

شهر آنکارا ترکیه

این شهر در مرکز آناتولی و برفلات بزرگ در ارتفاع 850 متری واقع شده است .این استان پوشیده از جنگلها و زمین های حاصلخیز گندم است و از سمت شمال با شهرهای بلو و چانکیر،از غرب با استان کیر شهیر و از سمت شرق با شهر اسکی شهیر همسایه است قدمت این شهر به دوران تمدن هاتیها و برنز بر میگردد که در قرن دهم قبل از میلاد بوده اند اولین کسانی که قبل از میلاد آنکارا را پایتخت خود کردند نژاد سلت بودندکه در ان زمان به نام آنکیرا Ancyra خوانده میشد که به مفهوم لنگر است و در زمان سلتی ها به معنای دریا دوست بوده است.

 

درباره مارماریس ترکیه

 دسته: درباره ترکیه

درباره مارماریس ترکیه

درباره مارماریس ترکیه

این شهر ترکیه گوشه ای از بهشت است که میتوان رنگهای طبیعی آبی و سبز را در آن تماشا کنید.از مهمترین دلایل توریستی بودن این شهر ترکیه میتوان به وجود بندرهای طبیعی،سواحل طولانی ،زیباییهای طبیعت،بندرهای مجهز به کشتیهای تفریحی،ورزشهای آبی و پانسیونهای خوب  و هتل های 5 ستاره را نام برد که این شهر ترکیه را تبدیل به شهری بهشتی کرده است این شهر به دلیل صنایع ابری،گیاهان معطر و ماهیگیری معروف شده است و هم اکنون یک شهر توریستی بزرگ ترکیه به شمار می آیدر

 

شهر ادرنه ترکیه

شهر ادرنه ترکیه

شهر ادرنه ترکیه

این شهر یکی از شهرهای ترکیه است این شهر در غرب ترکیه و در نزدیکی مرز یونان و بلغارستان است جمعیت این شهر در سال دو هزار و دو بیش از دوازده هزار نفر بوده است.

 

معرفی شهر آلانیا

 معرفی شهر آلانیا

آلانیا (به ترکی: Alanya) نام شهری تاریخی در کشور ترکیه میباشد که در 135km شهر آنتالیا واقع شده . در این شهر مکانهای مسکونی و توریستی زیادی وجود دارد. قلعه سلجوقی که در سده ۱۳ میلادی بنا شد، همانند تاجی بر سر شبه‌جزیره آلانیا میباشد . همچنین قلعه ۸ ضلعی و تاریخی قلعه دختر نیز از اماکن‌ دیدنی آلانیا میباشد. آلانیا در طول تاریخ، قسمتی از سرزمین کیلیکیه  و همچنین بخشی از سرزمین پامفیلیا بوده و بخشی از امپراتوری ایران نیز بوده است. سپس زیر سلطه و حاکمیت یونانی‌ها و رومی‌ها قرار گرفته. در دوره امپراتوری روم شرقی نامی به معنای «کوه زیبا» به آن داده شده . علاءالدین کی‌قباد، پادشاه سلجوقی در سده ۱۳ میلادی نام شهر را به علائیه تغییر داد. در نهایت آلانیا در سال ۱۴۷۱ میلادی، بخشی از امپراتوری عثمانی شد.

 





:: برچسب‌ها: درباره ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: