معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان در مالزی
نوشته شده توسط : azar

معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان در مالزی

معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان (Palace of Justice Putrajaya Malaysia) در مالزی جزء اماکن دیدنی تور مالزی می باشد. در این معبد از کف زمین گرفته تا ستون ها، دیوارها و سقف ها از شیشه پوشیده شده است. بازتاب نور در شیشه های رنگی بکار رفته که در نگاه اول چشم تور مالزی را می زند اما پس از مدتی وقتی چشم به این نورها عادت کرد، تازه آن هنگام انسان متوجه زیبایی و هنری در ایجاد معبد به کار رفته، می شود. ساخت معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان تور مالزی نوروز در مالزی یک میلیون دلار هزینه در برداشت. این بنای تاریخی در شهر جوهور بهرو در نزدیکی مرز مشترک سنگاپور و مالزی واقع شده است که یکی از معبدهای قدیمی جوهور به شمار می رود. معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان در مالزی یکی از بهترین دیدنیهای مالزی برای مسافران تور مالزی است.

 

نخستین بار این معبد در  سال 1923 ساخته شد و در طول گذر زمان کامل شد. در نهایت در سال 1991 راهب سری سیناتامبی مسئولیت معبد را از پدر خود گرفت. او تصمیم گرفت معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان در مالزی را به زیباترین شکل ممکن بسازد تا هندی هایی که برای عبادت به آنجا می آیند لذت ببرند. با اینکه کامل کردن معبد کار بسیار دشواری بود اما راهب در مدت پنج سال این کار را به اتمام رساند و در سال 1996 درهای معبد به روی عموم گشوده شد. پس از گذشت زمانی راهب سیناتامبی در سفری که به تایلند داشت تصمیم گرفت تا معبد را به درخشنده ترین و زیباترین شکل ممکن تزئین کند. او در سفر خود معبدی را دید که از دور تور مالزی نوروز می درخشد هنگامیکه به معبد نزدیک شد متوجه شد که سردر آن را با شیشه تزئین کرده اند، آن زمان بود که تصمیم به بازسازی معبد با شیشه را گرفت. از این رو این معبد تبدیل به یک معبد شیشه ای شد که 90 درصد آن از موزائیک های شیشه ای رنگارنگ ساخته شده است. در این معبد از 300 هزار قطعه شیشه استفاده شده است که رنگ های قرمز، آبی، زرد، سبز، بنفش و سفید را شامل تور مالزی نوروز 97 می شود.

 

معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان در مالزی

تصویر معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان در مالزی

معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان در مالزی

تصویر معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان در مالزی





:: برچسب‌ها: معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان در مالزی,دیدنیهای مالزی,معرفی دیدنیهای مالزی,بهترین دیدنیهای مالزی,جاذبه های دیدنی مالزی,اماکن باستانی مالزی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: