دیدنی های کیش
نوشته شده توسط : azar
چتر پاراسل کیش

 چتر پاراسل کیش

یکی از تفریحات سرگرم کننده و تفریحی کیش برای مسافرین تور لحظه آخری کیش سفر کرده اند چتر بازی در ارتفاعات دریای کیش است در این ورزش مهیج چتر پاراسل به یک قایق پر سرعت متصل میگردد و با سرعت حرکت میکند تا چتر ارتفاع بگیرد.شما در این ارتفاع منظره های زیبای کیش و آب های زلال آن را تماشا خواهید کرد از دیگر تفریحات کیش بانانا،شاتل،و خفاش سواری یا تیوب سواری نیز هست.

 


 

روستای باغو کیش

تور کیش روستای باغو

روستای باغو در جنوب جزیره زیبای کیش قرار دارد که بسیار قدیمی است اما ساکنین آن را چند خانواده دامدار تشکیل داده اند و در جنوب شرقی این روستا یک طایفه غیر بومی به نام گودار ساکن شده اند. این طایفه دارای پوستی تیره و لهجه ای خاص می باشند و معمولا با نوازندگی و شکار امرار معاش می کنند. این روستا دارای درختان لور زیبایی است که توجه گردشگران تور لحظه آخری کیش را به سوی خود جلب می کند.

تور کیش روستای باغو

تور کیش روستای باغو

علاوه بر این روستای باغو پوشش گیاهی انبوهی دارد و بسیار سرسبز است. در این منطقه پارکی به نام پارک دلیران با وسعت شصت هکتار به منظور بهره برداری از این منظقه ساخته شده است. شاید برای گردشگران تور لحظه آخری کیش جالب باشد که بدانند چرا نام این روستا باغو می باشد. از زمان پرتغالی ها در این روستا یک پیر زن صدساله زندگی می کرد که نامش باغو بوده به همین دلیل این منطقه به افسانه ننه باغو مشهور است. یکی از اماکن جالب توجه در این روستا مسجد محمد است که روی دیوار آن قدمت زندگی در روستای باغو یعنی سال 881 هجری قمری نوشته شده است. اسناد و مدارک موجود نشان از ان دارد که این روستا به زمان قبل قاجار مربوط میشود.

تور کیش روستای باغو

 


آب انبار جزیره کیش

تور کیش آب انبار

در گذشته یکی از روش های معمول برای ذخیره آب آشامیدنی ساختن آب انبار بوده است که مردم جزیره کیش نیز از این روش استفاده کردند و مورد نوجهگردشگران تور لحظه آخری کیش میباشد. در سال 1372 یک آب نبار در نزدیکی شهر حریره با یک معماری سنتی و زیبا برای جمع آوری آب های سطحی ساخته شده است. این اب انبار دوقلو بوده و دارای 5 بادگیر می باشد. اما اکنون این آب انبار کارایی خود را از دست داده است زیرا مسیر آب های سطحی که به این اب انبار منتهی می شدند از بین رفته و برای تهیه آب شیرین از دستگاه های پیشرفته آب شیرین کن اسفاده می شود. اما این بنا به دلیل معماری سنتی که دارد گذشته را برای همگان تداعی می کند و هین امر باعث جلب نظر گردشگران تور لحظه آخری کیش به این آب انبار می شود.

تور کیش آب انبار

 

تور کیش آب انبار

 

مطالب مرتبط:





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: چتر باراسل کیش , روستای باغو کیش , آب انبار جزیره کیش , دیدنیهای کیش , جاذبه های گردشگری کیش , ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: