پارک دریایی تانکو عبدالرحمن در کوتاکینابالو مالزی
نوشته شده توسط : azar
 

پارک دریایی تانکو عبدالرحمن در کوتاکینابالو مالزی

پارک ملی «تانکو عبدالرحمان» در فاصله‌ی 3 الی 8 کیلومتری از «کوتا کینابالو» واقع شده است و مجمع‌الجزایری شامل 5 جزیره می باشد که مساحتی بالغ بر 5 هزار هکتار را شامل می‌شوند. این جزایر حدود یک میلیون سال قبل قسمتی از سرزمین اصلی بودند اما بعد از اتمام دوران یخبندان قسمتی از آن به زیر آب فرو رفته و جزایر فعلی برجای مانده اند.

برای سفر کردن گردشگران تور مالزی به این جزایر از اسکله‌ی قایق‌های مسافربری منطقه استفاده می‌شود.

اسامی این پنج جزیره عبارتند از : پولائو جایا ، پولائو مانوکان ، پائولا ماموتیک ، پائولا ساپی و پائولا سولوگ که پائولو جایا بزرگترین شان می باشد.

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌ های این مجمع‌الجزایر، پوشش گیاهی و جانوری و همین طور دریایی موجود است. از دیگر شاخصه های این جزایر می توان به آب وهوای استوایی و زیبایی‌های بصری نیز اشاره کرد. طبق آمار وب‌ سایت توریسم منطقه، در سال 2012، حدود 400 هزار نفر از این جزایر دیدن کرده‌اند که بیشترین فعالیت‌ های مورد علاقه، شنا و ورزش‌های آبی، پیاده‌روی در جنگل‌های جزایر و بازدید از موزه علوم دریایی بوده است.

بازدید عمومی از مرکز تحقیقات اکولوژی دریایی واقع در منطقه فراهم است شما گردشگران تور مالزی 94 نیز می توانید از این مرکز دیدن نمایید

شنا کردن در آب‌های اقیانوس همواره خطرهای خود را داشته است. سعی نمایید در محل‌ های تعیین شده و به رعایت تمام نکات ایمنی به شنا بپردازید.

در بخش غربی جزیره جایا ، درست مقابل کوتا کینابالو ، مهاجران غیرقانونی سکونت دارند. از این رو با توجه به میزان بالای جرم و جنایت در این ناحیه، از نزدیکی به این ناحیه خودداری نمایید اگرچه خیلی جای نگرانی برای گردشگران  تور مالزی نمی باشد زیرا پلیس منطقه ، دریایی و زمینی ، به صورت مداوم در حال گشت‌ زنی در این منطقه می باشند.

 

مطالب مرتبط :





:: موضوعات مرتبط: تور مالزی , ,
:: برچسب‌ها: پارک دریایی تانکو عبدالرحمن در کوتاکینابالو مالزی,دیدنی های مالزی,جاذبه های گردشگری مالزی,اماکن تفریحی مالزی,مراکز دیدنی مالزی ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: